Project KTPP bij Nederlands in de APO Deventer en Hengelo

Johan Oude Engberink

Komend studiejaar en wellicht, bij tevredenheid van alle actoren en bij positieve onderzoeksresultaten, gaan de vakgroepen Nederlands van de APO Hengelo en Deventer in een project samenwerken aan de invulling van het platform, waarover Ellen van den Berg schreef op 5 juni, en de inzet van de KTP-tjes in de verschillende curricula.

De doelen die we nastreven zijn:
• meer gemotiveerde studenten;
• betere verbinding theorie-praktijk;
• bovengemiddeld slagingspercentage op de landelijke Kennisbasistoets.

Voor het laatste doel gaan we het effect van de KTP’s meten bij de resultaten van de Kennisbasistoets Nederlands. Welk effect heeft het online beschikbaar zijn van kennisclips over de begrippen uit de Kennisbasis Nederlands met de mogelijkheid die kennis in hetzelfde platform te toetsen op de toetsresultaten van de studenten?

De eerste twee doelen gaan we proberen te bereiken door de inzet van KTP’s in vernieuwende didactische scenario’s. We stellen ons daarbij verschillende vragen.
• Welke didactische concepten zijn er?
• Wat is de verwachte bruikbaarheid?
• Wat is de verwachte efficiëntie, effectiviteit en motiverende werking
• Wat is de werkelijke bruikbaarheid?
• Hoe efficiënt is een didactisch concept?
• Hoe effectief is een didactisch concept?
• Hoe motiverend is een didactisch concept?
Door middel van ontwerponderzoek hopen we antwoord te krijgen op deze vragen.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s